Inkscape - podstawy
- praktyczna grafika

Możliwość dofinansowania nawet do 85%

Usługa dedykowana osobom, które chcą podnieść kompetencje cyfrowe, a zwłaszcza zdobyć podstawową wiedzę i umiejętności z obsługi darmowego programu Inkscape w celu samodzielnego przygotowywania materiałów reklamowych. Usługa skierowana jest do osób, które posługują się komputerem przynajmniej w stopniu podstawowym (swobodnie posługują się myszką i klawiaturą, uruchamiają aplikacje), nie pracowały lub pracowały w ograniczonym zakresie z programem Inkscape, a chcą rozwinąć swoje umiejętności w tym zakresie.

Ze szkolenia mogą skorzystać zarówno osoby, które mają przyznane bony szkoleniowe, jak i pozostali chętni.

Dowiedz się więcej:

tel: (+48) 606-108-472

mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Szczegóły i ramowy program kursu

Cel edukacyjny:

  • Szkolenie przygotowuje do samodzielnego tworzenia projektów graficznych (ulotek, katalogów, banerów, wizytówek) w programie Inkscape, z przeznaczeniem do publikacji elektronicznej bądź w formie druku.

Efekty uczenia się:

Uczestnik:

  • omawia podstawowe pojęcia teoretyczne dotyczące grafiki komputerowej;

  • obsługuje urządzenia wyjściowe, na których dana grafika może zostać wykorzystana oraz specyfikę przygotowania projektu;

  • dobiera program graficzny do wykonania konkretnego projektu; 

  • omawia podstawowe możliwości programów graficznych;

  • instaluje wybrane oprogramowanie i ustawić swoje preferencje;

  • omawia podstawy pracy zdalnej w zawodzie grafika;

  • omawia elementy interfejsu i posługuje się narzędziami dostępnymi w programie;

  • tworzy, modyfikuje i grupuje różne obiekty;

  • planuje proces tworzenia projektu z wykorzystaniem warstw;

  • pracuje z krzywymi;

  • stosuje kolory zgodnie z zamierzonym projektem;

  • stosuje różne rodzaje tekstu;

  • dobiera optymalnie efekty;

  • wstawia i modyfikuje mapy bitowe;

  • wykonuje projekty wizytówek, ulotek, banerów reklamowych;

  • w kontakcie z klientem posługuje się prawidłową terminologią.

Kurs stacjonarny

Kurs zdalny

Program ramowy

  • Omówienie podstawowych pojęć dotyczących grafiki komputerowej - podstawy grafiki, różnice pomiędzy grafiką wektorową a bitmapową, najpopularniejsze formaty graficzne, praktyczne przykłady, barwy.

  • Omówienia urządzeń i materiałów w pracy grafika - m.in. drukarki laserowe, sublimacyjne, solventowe, plotery tnące, tnąco - rysujące, rysujące po obrysie.

  • Omówienie przygotowania grafiki pod kątem materiału, na którym będzie wykonywany wydruk.

  • Właściwy dobór programu graficznego do wykonania konkretnego projektu.

  • Poznanie podstawowych narzędzi i opcji programów graficznych oraz ich specyfiki.

  • Instalacja wybranego oprogramowania i ustawianie własnych preferencji w pracy z programem graficznym.

  • Zapoznanie z interfejsem.

  • Tworzenie obiektów i wykonywanie operacji na nich: zaznaczanie, przesuwanie i skalowanie, obracanie, grupowanie, kopiowanie, klonowanie i duplikowanie, rozmieszczanie obiektów, wstawianie symboli.

  • Stosowanie warstw.

  • Stosowanie narzędzi do modyfikacji obiektów.

  • Wykonywanie operacji na ścieżkach, krzywe Beziera.

  • Tworzenie logotypów.

  • Stosowanie kolorów: wypełnienie, kontur, próbnik koloru.

  • Umieszczanie tekstu na ścieżce, formatowanie znaków, kaligrafia.

  • Tworzenie wizytówki: standardy, przygotowanie środowiska pracy, zaprojektowanie własnej wizytówki.

  • Praca z mapami bitowymi: podstawy związane z mapami bitowymi, przycinanie fotografii do wybranych kształtów.

  • Stosowanie filtrów i efektów do uatrakcyjnienia projektu.

  • Przygotowanie projektu pod druk i eksport do odpowiedniego formatu, drukowanie dokumentu, eksport do innych formatów.

  • Dokładne odtworzenie danego projektu wizytówki, ustawianie rozmiaru.

  • Projektowanie ulotki, katalogu, plakatu: zmiana rozmiarów, dobre praktyki, zaprojektowanie ulotki/katalogu/plakatu, przygotowanie ulotki/katalogu/plakatu do wysyłki do drukarni.

  • Tworzenie własnego projektu baneru reklamowego opartego na gotowym projekcie z zachowaniem rozmieszczenia elementów, podstawowych kształtów i wykorzystanych efektów.

  • Tworzenie projektów okolicznościowych.

Uczestnik potwierdza uzyskane efekty przystępując do pre i post testu, a także wewnętrznego zaliczenia, w trakcie którego samodzielnie tworzy przykładowy dokument, z wykorzystaniem poznanych możliwości.

Uczestnicy szkolenia otrzymują w formie elektronicznej skrypt szkoleniowy i materiały do ćwiczeń.

Zapisz się na listę odbiorców newslettera


© 2018 YOOtheme, All Rights Reserved