Inkscape - podstawy
- praktyczna grafika

Możliwość dofinansowania nawet do 85%

Usługa dedykowana osobom, które chcą podnieść kompetencje cyfrowe, a zwłaszcza zdobyć podstawową wiedzę i umiejętności z obsługi darmowego programu Inkscape w celu samodzielnego przygotowywania materiałów reklamowych. Usługa skierowana jest do osób, które posługują się komputerem przynajmniej w stopniu podstawowym (swobodnie posługują się myszką i klawiaturą, uruchamiają aplikacje), nie pracowały lub pracowały w ograniczonym zakresie z programem Inkscape, a chcą rozwinąć swoje umiejętności w tym zakresie.

Dowiedz się więcej:

tel: (+48) 606-108-472

mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Szczegóły i ramowy program kursu

Cel edukacyjny:

  • Usługa przygotowuje uczestnika do samodzielnego tworzenia projektów graficznych (ulotek, katalogów, banerów, wizytówek) w programie Inkscape, z przeznaczeniem do publikacji elektronicznej bądź w formie druku.

Efekty uczenia się:

Uczestnik:

  • Posługuje się wiedzą dotyczącą teoretycznych i praktycznych aspektów grafiki komputerowej.

    1. Omawia podstawowe pojęcia teoretyczne dotyczące grafiki komputerowej.

    2. Omawia urządzenia wyjściowe, na których dana grafika może zostać wykorzystana oraz specyfikę przygotowania projektu.

    3. Charakteryzuje podstawowe możliwości programów graficznych.

    4. Dobiera program graficzny do wykonania konkretnego projektu.

    5. Omawia podstawy pracy zdalnej w zawodzie grafika.

    6. W kontakcie z klientem posługuje się prawidłową terminologią.

  • Posługuje się programem.

    1. Instaluje wybrane oprogramowanie i ustawia swoje preferencje.

    2. Omawia elementy interfejsu.

    3. Posługuje się narzędziami dostępnymi w programie.

  • Tworzy projekt graficzny.

    1. Wykonuje projekty wizytówek, ulotek, banerów reklamowych.

    2. Tworzy, modyfikuje i grupuje różne obiekty.

    3. Planuje proces tworzenia projektu z wykorzystaniem warstw.

    4. Tworzy i modyfikuje krzywe.

    5. Stosuje kolory zgodnie z zamierzonym projektem.

    6. Stosuje różne rodzaje tekstu.

    7. Dobiera optymalnie efekty.

    8. Modyfikuje mapy bitowe.

  • Przygotowuje projekt do publikacji.

    1. Sprawdza projekt i eliminuje błędy. .

    2. Weryfikuje gotowy projekt pod kątem zgodności z wytycznymi Zleceniodawcy.

    3. Przygotowuje plik/pliki do druku lub publikacji.

Kurs stacjonarny

Kurs zdalny

Program ramowy

  • Omówienie podstawowych pojęć dotyczących grafiki komputerowej - podstawy grafiki, różnice pomiędzy grafiką wektorową a bitmapową, najpopularniejsze formaty graficzne, praktyczne przykłady, barwy.

  • Omówienia urządzeń i materiałów w pracy grafika - m.in. drukarki laserowe, sublimacyjne, solventowe, plotery tnące, tnąco - rysujące, rysujące po obrysie.

  • Omówienie przygotowania grafiki pod kątem materiału, na którym będzie wykonywany wydruk.

  • Właściwy dobór programu graficznego do wykonania konkretnego projektu.

  • Poznanie podstawowych narzędzi i opcji programów graficznych oraz ich specyfiki.

  • Instalacja wybranego oprogramowania i ustawianie własnych preferencji w pracy z programem graficznym.

  • Zapoznanie z interfejsem.

  • Tworzenie obiektów i wykonywanie operacji na nich: zaznaczanie, przesuwanie i skalowanie, obracanie, grupowanie, kopiowanie, klonowanie i duplikowanie, rozmieszczanie obiektów, wstawianie symboli.

  • Stosowanie warstw.

  • Stosowanie narzędzi do modyfikacji obiektów.

  • Wykonywanie operacji na ścieżkach, krzywe Beziera.

  • Tworzenie logotypów.

  • Stosowanie kolorów: wypełnienie, kontur, próbnik koloru.

  • Umieszczanie tekstu na ścieżce, formatowanie znaków, kaligrafia.

  • Tworzenie wizytówki: standardy, przygotowanie środowiska pracy, zaprojektowanie własnej wizytówki.

  • Praca z mapami bitowymi: podstawy związane z mapami bitowymi, przycinanie fotografii do wybranych kształtów.

  • Stosowanie filtrów i efektów do uatrakcyjnienia projektu.

  • Przygotowanie projektu pod druk i eksport do odpowiedniego formatu, drukowanie dokumentu, eksport do innych formatów.

  • Dokładne odtworzenie danego projektu wizytówki, ustawianie rozmiaru.

  • Projektowanie ulotki, katalogu, plakatu: zmiana rozmiarów, dobre praktyki, zaprojektowanie ulotki/katalogu/plakatu, przygotowanie ulotki/katalogu/plakatu do wysyłki do drukarni.

  • Tworzenie własnego projektu baneru reklamowego opartego na gotowym projekcie z zachowaniem rozmieszczenia elementów, podstawowych kształtów i wykorzystanych efektów.

  • Tworzenie projektów okolicznościowych.

Uczestnicy szkolenia otrzymują w formie elektronicznej materiały szkoleniowe i ćwiczeniowe.

Godzina zajęć jest równoznaczna z godziną dydaktyczną tj. 45 min., na każde 4 godz. zajęć przewidziano 15 min. przerwy (nie wliczane w czas usługi rozwojowej) oraz 45 min. walidacji po ostatnich zajęciach (wliczane w czas usługi rozwojowej).

Zajęcia prowadzone są metodą ćwiczeniową, połączoną z rozmową na żywo oraz współdzieleniem ekranu. Warunkiem niezbędnym do osiągnięcia celu szkolenia jest samodzielne wykonanie wszystkich ćwiczeń zadanych przez trenera.

Zapisz się na listę odbiorców newslettera


© 2018 YOOtheme, All Rights Reserved