CorelDraw - podstawy
- praktyczna grafika

Możliwość dofinansowania nawet do 85%

Usługa dedykowana osobom, które chcą podnieść kompetencje cyfrowe, a zwłaszcza zdobyć podstawową wiedzę i umiejętności z obsługi programu CorelDraw. Usługa skierowana jest do osób, które posługują się komputerem przynajmniej w stopniu podstawowym (swobodnie posługują się myszką i klawiaturą, uruchamiają aplikacje), nie pracowały lub pracowały w ograniczonym zakresie z programem CorelDraw, a chcą rozwinąć swoje umiejętności w tym zakresie.

Ze szkolenia mogą skorzystać zarówno osoby, które mają przyznane bony szkoleniowe, jak i pozostali chętni.

Dowiedz się więcej:

tel: (+48) 606-108-472

mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Szczegóły i ramowy program kursu

Cel edukacyjny:

  • Usługa przygotowuje uczestnika do samodzielnego tworzenia projektów graficznych z przeznaczeniem do publikacji elektronicznej lub do druku.

Efekty uczenia się:

Uczestnik:

  • omawia podstawowe pojęcia teoretyczne dotyczące grafiki komputerowej;

  • omawia urządzenia wyjściowe, na których dana grafika może zostać wykorzystana oraz specyfikę przygotowania projektu;

  • dobiera program graficzny do wykonania konkretnego projektu; 

  • omawia podstawowe możliwości programów graficznych;

  • instaluje wybrane oprogramowanie i ustawia swoje preferencje;

  • omawia podstawy pracy zdalnej w zawodzie grafika;

  • omawia elementy interfejsu i posługuje się narzędziami dostępnymi w programie;

  • tworzy, modyfikuje i grupuje rożne obiekty;

  • planuje proces tworzenia projektu z wykorzystaniem warstw;

  • pracuje z krzywymi;

  • stosuje kolory zgodnie z zamierzonym projektem;

  • stosuje różne rodzaje tekstu;

  • dobiera optymalnie efekty;

  • modyfikuje mapy bitowe;

  • wykonuje projekty wizytówek, ulotek, banery reklamowe;

  • w kontakcie z klientem posługuje się prawidłową terminologią.

Kurs stacjonarny

Kurs zdalny

Program ramowy

  • Omówienie podstawowych pojęć dotyczących grafiki komputerowej - podstawy grafiki, różnice pomiędzy grafiką wektorową a bitmapową, najpopularniejsze formaty graficzne, praktyczne przykłady, barwy.

  • Omówienia urządzeń i materiałów w pracy grafika - m.in. drukarki laserowe, sublimacyjne, solventowe, plotery tnące, tnąco - rysujące, rysujące po obrysie.

  • Omówienie przygotowania grafiki pod kątem materiału, na którym będzie wykonywany wydruk.

  • Właściwy dobór programu graficznego do wykonania konkretnego projektu.

  • Poznanie podstawowych narzędzi i opcji programów graficznych oraz ich specyfiki.

  • Instalacja wybranego oprogramowania i ustawianie własnych preferencji w pracy z programem graficznym.

  • Poznanie podstaw pracy zdalnej w zawodzie grafika, m.in. komunikacji przez wybrane komunikatory, przesyłania plików przy pomocy ftp-a.

  • Interfejs: podstawy interfejsu, paski, okna, okna dokowane, skróty, personalizacja interfejsu, opcje widoku, układ strony, prowadnice i przyciąganie, menedżer obiektów i symboli.

  • Warstwy: stosowanie warstw.

  • Obiekty: tworzenie prostych obiektów, inteligentne rysowanie, kształty dokładne, tworzenie linii.

  • Praca na obiektach: zaznaczanie, przesuwanie i skalowanie, obracanie, grupowanie, kopiowanie, klonowanie i duplikowanie, zrób krok i powtórz, rozmieszczanie obiektów, symbole.

  • Narzędzia do modyfikacji obiektów: szybkie kadrowanie, nóż i gumka, pędzel rozmazujący i chropowaty, perspektywa.

  • Krzywe: narzędzie kształt, zamiana na krzywe, krzywe Béziera, kształtowanie. – tworzenie logotypów.

  • Kolory: wypełnienie, kontur, narzędzie pipeta, inteligentne wypełnienie.

  • Efekty: soczewka, faza.

  • Tekst: ozdobny, akapitowy, na ścieżce, formatowanie znaków, podział tekstu na kolumny.

  • Pierwszy projekt – wizytówka: standardy, przygotowanie środowiska pracy zaprojektowanie własnej wizytówki.

  • Narzędzia do pracy z mapami bitowymi: podstawy, kadrowanie, efekty, przycinanie fotografii do wybranych kształtów, krawędzie i ramy, barwienie fotografii i jej fragmentów, korekta ostrości i oświetlenia fotografii.

  • Interakcja: wypełnienie, metamorfoza, obrys, zniekształcenie, cień, głębia, przezroczystość.

  • Drukowanie: drukowanie dokumentu, eksport do innych formatów, Przygotowanie projektu pod druk i eksport do odpowiedniego formatu.

  • Dokładne odtworzenie danego projektu wizytówki, ustawianie rozmiaru, tworzenie logotypu.

  • Ulotka i plakat: rozmiary, dobre praktyki, zaprojektowanie ulotki, przygotowanie ulotki do wysyłki do drukarni.

  • Tworzenie własnego projektu baneru reklamowego opartego na gotowym projekcie z zachowaniem rozmieszczenia elementów, podstawowych kształtów i wykorzystanych efektów.

  • Projekty okolicznościowe: tworzenie przycisku na stronę internetową, kartka na walentynki, zaproszenia na ślub itp.

Uczestnik potwierdza uzyskane efekty przystępując do pre i post testu, a także wewnętrznego zaliczenia, w trakcie którego samodzielnie tworzy przykładowy dokument, z wykorzystaniem poznanych możliwości.

Uczestnicy szkolenia otrzymują w formie elektronicznej skrypt szkoleniowy i materiały do ćwiczeń.

Zapisz się na listę odbiorców newslettera


© 2018 YOOtheme, All Rights Reserved