CorelDraw - podstawy
- praktyczna grafika

Możliwość dofinansowania nawet do 85%

Usługa dedykowana osobom, które chcą podnieść kompetencje cyfrowe, a zwłaszcza zdobyć podstawową wiedzę i umiejętności z obsługi programu CorelDraw. Usługa skierowana jest do osób, które posługują się komputerem przynajmniej w stopniu podstawowym (swobodnie posługują się myszką i klawiaturą, uruchamiają aplikacje), nie pracowały lub pracowały w ograniczonym zakresie z programem CorelDraw, a chcą rozwinąć swoje umiejętności w tym zakresie.

Dowiedz się więcej:

tel: (+48) 606-108-472

mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Szczegóły i ramowy program kursu

Cel edukacyjny:

  • Usługa przygotowuje uczestnika do samodzielnego tworzenia projektów graficznych z przeznaczeniem do publikacji elektronicznej lub do druku.

Efekty uczenia się:

Uczestnik:

  • Posługuje się wiedzą dotyczącą teoretycznych i praktycznych aspektów grafiki komputerowej.

    1. Omawia podstawowe pojęcia teoretyczne dotyczące grafiki komputerowej.

    2. Omawia urządzenia wyjściowe, na których dana grafika może zostać wykorzystana oraz specyfikę przygotowania projektu.

    3. Charakteryzuje podstawowe możliwości programów graficznych.

    4. Dobiera program graficzny do wykonania konkretnego projektu.

    5. Omawia podstawy pracy zdalnej w zawodzie grafika.

    6. W kontakcie z klientem posługuje się prawidłową terminologią.

  • Posługuje się programem.

    1. Instaluje wybrane oprogramowanie i ustawia swoje preferencje.

    2. Omawia elementy interfejsu.

    3. Posługuje się narzędziami dostępnymi w programie.

  • Tworzy projekt graficzny.

    1. Wykonuje projekty wizytówek, ulotek, banerów reklamowych.

    2. Tworzy, modyfikuje i grupuje różne obiekty.

    3. Planuje proces tworzenia projektu z wykorzystaniem warstw.

    4. Tworzy i modyfikuje krzywe.

    5. Stosuje kolory zgodnie z zamierzonym projektem.

    6. Stosuje różne rodzaje tekstu.

    7. Dobiera optymalnie efekty.

    8. Modyfikuje mapy bitowe.

  • Przygotowuje projekt do publikacji.

    1. Sprawdza projekt i eliminuje błędy.

    2. Weryfikuje gotowy projekt pod kątem zgodności z wytycznymi Zleceniodawcy.

    3. Przygotowuje plik/pliki do druku lub publikacji.

Kurs stacjonarny

Kurs zdalny

Program ramowy

  • Omówienie podstawowych pojęć dotyczących grafiki komputerowej - podstawy grafiki, różnice pomiędzy grafiką wektorową a bitmapową, najpopularniejsze formaty graficzne, praktyczne przykłady, barwy.

  • Omówienia urządzeń i materiałów w pracy grafika - m.in. drukarki laserowe, sublimacyjne, solventowe, plotery tnące, tnąco - rysujące, rysujące po obrysie.

  • Omówienie przygotowania grafiki pod kątem materiału, na którym będzie wykonywany wydruk.

  • Właściwy dobór programu graficznego do wykonania konkretnego projektu.

  • Poznanie podstawowych narzędzi i opcji programów graficznych oraz ich specyfiki.

  • Instalacja wybranego oprogramowania i ustawianie własnych preferencji w pracy z programem graficznym.

  • Poznanie podstaw pracy zdalnej w zawodzie grafika, m.in. komunikacji przez wybrane komunikatory, przesyłania plików przy pomocy ftp-a.

  • Interfejs: podstawy interfejsu, paski, okna, okna dokowane, skróty, personalizacja interfejsu, opcje widoku, układ strony, prowadnice i przyciąganie, menedżer obiektów i symboli.

  • Warstwy: stosowanie warstw.

  • Obiekty: tworzenie prostych obiektów, inteligentne rysowanie, kształty dokładne, tworzenie linii.

  • Praca na obiektach: zaznaczanie, przesuwanie i skalowanie, obracanie, grupowanie, kopiowanie, klonowanie i duplikowanie, zrób krok i powtórz, rozmieszczanie obiektów, symbole.

  • Narzędzia do modyfikacji obiektów: szybkie kadrowanie, nóż i gumka, pędzel rozmazujący i chropowaty, perspektywa.

  • Krzywe: narzędzie kształt, zamiana na krzywe, krzywe Béziera, kształtowanie. – tworzenie logotypów.

  • Kolory: wypełnienie, kontur, narzędzie pipeta, inteligentne wypełnienie.

  • Efekty: soczewka, faza.

  • Tekst: ozdobny, akapitowy, na ścieżce, formatowanie znaków, podział tekstu na kolumny.

  • Pierwszy projekt – wizytówka: standardy, przygotowanie środowiska pracy zaprojektowanie własnej wizytówki.

  • Narzędzia do pracy z mapami bitowymi: podstawy, kadrowanie, efekty, przycinanie fotografii do wybranych kształtów, krawędzie i ramy, barwienie fotografii i jej fragmentów, korekta ostrości i oświetlenia fotografii.

  • Interakcja: wypełnienie, metamorfoza, obrys, zniekształcenie, cień, głębia, przezroczystość.

  • Drukowanie: drukowanie dokumentu, eksport do innych formatów, Przygotowanie projektu pod druk i eksport do odpowiedniego formatu.

  • Dokładne odtworzenie danego projektu wizytówki, ustawianie rozmiaru, tworzenie logotypu.

  • Ulotka i plakat: rozmiary, dobre praktyki, zaprojektowanie ulotki, przygotowanie ulotki do wysyłki do drukarni.

  • Tworzenie własnego projektu baneru reklamowego opartego na gotowym projekcie z zachowaniem rozmieszczenia elementów, podstawowych kształtów i wykorzystanych efektów.

  • Projekty okolicznościowe: tworzenie przycisku na stronę internetową, kartka na walentynki, zaproszenia na ślub itp.

Uczestnicy szkolenia otrzymują w formie elektronicznej materiały szkoleniowe i ćwiczeniowe.

Godzina zajęć jest równoznaczna z godziną dydaktyczną tj. 45 min., na każde 4 godz. zajęć przewidziano 15 min. przerwy (nie wliczane w czas usługi rozwojowej) oraz 45 min. walidacji po ostatnich zajęciach (wliczane w czas usługi rozwojowej).

Zajęcia prowadzone są metodą ćwiczeniową, połączoną z rozmową na żywo oraz współdzieleniem ekranu. Warunkiem niezbędnym do osiągnięcia celu szkolenia jest samodzielne wykonanie wszystkich ćwiczeń zadanych przez trenera.

Zapisz się na listę odbiorców newslettera


© 2018 YOOtheme, All Rights Reserved